Jedną z form budowania pozytywnego PR firmy jest dostarczanie drobnych upominków kontrahentom, potencjalnym klientom i pracownikom organizacji. To naprawdę działa, ponieważ buduje świadomość marki i skraca dystans. Gadżety reklamowe towarzyszą firmom od lat, a jednym z częściej spotykanych ich przykładów są smycze zawierające logo firmy. Czym są te produkty i w jakich sytuacjach są stosowane? Skąd popularność smyczy z logiem firmy?
Skuteczne działania marketingowe
Firmy chwytają się rozmaitych form promocji swojej działalności. Często prowadzą kampanie reklamowe na social mediach, blogi firmowe i angażują się na rzecz lokalnych społeczności. Rozdają również tak zwane gadżety firmowe. Cóż to jest? Pod pojęciem tym kryją drobne upominki o pewnych walorach użytkowych.
Skracają one dystans między firmą a klientami, kontrahentami i pracownikami. Pomagają też kreować pozytywny wizerunek firmy. Podkreślają fakt, że odbiorca jest dla organizacji bardzo ważny. Gadżety reklamowe (takie, jak np. z oferty sklepu Reklamowe24 – https://gadzety-reklamowe.com/) skorelowane są z profilem działalności firmy. W przypadku centrum logistycznego może to być na przykład polar z nadrukiem logo firmy. W przypadku kontrahentów mogą to być rozmaite przedmioty użytku codziennego, takie jak na przykład długopis czy notes.
Warto je stosować ze względu na czynnik psychologiczny. W ten sposób podkreśla się istotną rolę odbiorcy w relacji z firmą. Buduje to w nim pozytywne odczucia wobec przedsiębiorstwa, z którym współpracuje lub rozważa taką współpracę w niedalekiej przyszłości. Jednym z ciekawszych, a dość często spotykanych gadżetów reklamowych jest smycz z logiem. Z czego wynika popularność tego przedmiotu?
Smycze reklamowe – skąd ta popularność?
Gadżetów reklamujących dowolną firmę jest multum. Zazwyczaj są dopasowywane do charakteru działalności konkretnych biznesów. Wśród rozmaitych drobnych upominków niepodzielnie królują smycze reklamowe z nadrukiem logo. Skąd wynika ich popularność? Odpowiedzi są dwie.
- Uniwersalizm. Przedmioty stosowane są zarówno przez pracowników biur, jak i magazynierów na halach produkcyjnych. Również stanowią miły i praktyczny podarek na rozmaitych targach i konferencjach. Pozwalają budować pozytywne relacje biznesowe i skracać dystans.
- Praktycyzm. Są wielce użyteczne. Można do nich przyczepić klucze, pendrive, telefon oraz identyfikator służbowy. Przeważnie uszyte są z trwałych materiałów i mają solidny zaczep. Pasują do każdego typu ubioru. Niezależnie od tego, czy użytkownik stosuje oficjalny dress code, czy stawia na smart-casual, smycz reklamowa będzie wyglądać estetycznie. Pracownicy obdarowani takim upominkiem również nie mają na co narzekać, skoro przedmiot jest trwały i bezpieczny w wykorzystaniu. Klucze podczepione do smyczy nie odczepią się tak po prostu w trakcie wykonywania obowiązków pracowniczych.
Wiele przedsiębiorstw korzysta z gadżetów reklamowych, takich jak wspomniane smycze. Docenia się je za unikatową kombinację praktyczności z uniwersalizmem. Nie nastręczają też żadnych kłopotów z naniesieniem logo firmy. Te wykonywane jest na ogół metodą sublimacji. Stanowią doskonały przykład tego, jak za pomocą drobiazgu skutecznie zareklamować biznes.